Friday, February 15, 2013

Bila Gatal Guna Limau Nipis


Bukan gatal miang okay. Ni gatal kepala. Jangan pulak pikir ni tips untuk orang yang gatal-gatal. Tak pasal suami/bf gatal pergi ambil limau nipis pulak.
Orang tanya sape cakap?
Tu budak yang tak reti nak lap hingus lagi tu (aku)..


Adik: Ish gatal kepala la. Ada kelemumur.Ummi, ada limau nipis tak dalam peti.


Ummi: Ada pergi la ambil.


Adik: Kak fatin, jom kita main-main.


Me: Main-main?


Adik: Ye la.Adik sapu limau atas kepala kak fatin lepas tu kak fatin pulak sapu kat kepala adik.


Me: Tapi kepala kak fatin tak gatal *alasan malas*


Adik: Ala jomla * terus kepala aku dikerjakan*


Me: Haaa..Kiri sikit. Ok kanan sikit. Nah ambil sebiji lagi. *over kan aku*


Adik: Adik pulak...


Me: Buatlah sendiri...

CIRI-CIRI KAKAK YANG BAIK :P



Tak perlu pergi salon pun. Free Of Charge. 

Nak cantikkan rambut anda dengan percuma. Datangla ke rumah saya pasti anda akan puas hati. Wakakaka..

SELEPAS BEBERAPA MINIT...


Adik: Jom adik basuh rambut kak fatin.

Me: Eh3...Nak basuh guna apa? * bukan boleh harap budak ni*

Adik: Basuh dengan air la.

Me: Kak fatin malas nak mandi la. *eh mandi dengan adik aku ke? NO WAY*

Adik: Siapa suruh mandi, orang nak basuhkan rambut je la.

Me: Nak basuh macam mana? *soalan budak U yang memang tak boleh blah*

Adik: Adik tau la..Cepat.



Baik tak adik aku. Baik la sebab dia basuh dengan syampoo segala rambut aku tapi aku tak payah basuh rambut dia. Wakaka..

Bukan syampoo je tau, siap perapi sekali dia letak. Layan first klass gituuwww.

Dan aku tak adalah jahat mana pun. Aku tonyoh la jugak rambut adik aku dengan limau. Tonyoh ye bukan sapu lembut-lembut sampai adik aku cakap

"kak fatin ni ikhlas ke tak buat ni?"

Wakakakaka


SEKIAN...


Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

14 comments :

Hoshi Akemi said...

tau dh x ikhlas..hahahahaha.

sayidah napisah said...

pernah buat ;)

Hanim Irsyad said...

penah buat. tpi guna limau purut nenek. buat ngan sedar kat kampung. mihmih

El-Janna said...

wa.. xpenah buat^^

Innanie | Ariffin said...

memang betul. dulu sepupu saya ada jerawat yang teruk, dia pun guna limau purut ni. Alhamdulillah berkesan... :)

fatin aziz said...

untuk jerawat pun boleh ek. pedis tak ?

Fauzi Ramadhan said...

makasi infonya kakak :D

fatin aziz said...

sama2 :)

kasya syiera said...

nice tip..nanti boleh cuba.yeyy :D

fatin aziz said...

cuba la :)

Shaza Amani Hidayah said...

comeynye story fatin dgn adik....limau nipis mmg elok utk kelemumur...

fatin aziz said...

hehehe..ayat yang dah ubah mmg la comey klau kenyataan mcm gangster bertemu dengan ah long..hahaa

niesaazizan said...

Nk try bt jgk la...hihi..

fatin aziz said...

cubalah niesa... :)

 
copyright to: FatinAziz's Belog' full design: jiakreatifelt