Thursday, February 7, 2013

Bila Jodoh Jadi Topik Bualan Ummi


Situasi: Aku dan ummi dalam kereta keluar nak beli lauk sebab malas nak masak.
Tempat: Dalam kereta Proton Persona warna hitam. no plat tuuuttt..


Aku: Ummi, hari tu lecturer ada cakap yang kita ni kalau nak cari suami kena pilih yang    setaraf atau lebih sebab takut suami rasa rendah diri bila isteri melebihi diorang.


Ummi: Betol la tu. So carila sekarang.


Aik? Mak aku bagi green light nampak. Hati melompat-lompat kegirangan.


Aku: Malaslah nak cari sekarang tengah belajar. Lagipun belum tentu yang duduk kat U tu semua jadi engineer. Nanti keluar keje lain. Lepas tu rendah dari Fatin. Susahlah..Baik cari nanti kerja.


Ummi: Bagosla tu. Lepas tu bercinta dengan suami orang.


Aku: !@#$%^&**(*&^$##%#   (tetiba masuk suami orang)



Situasi: Tak ingat.
Tempat: Tak ingat jugak :P


Aku: Ummi malas la nak cari sekarang. Nak belajar dulu. Habis degree sambung terus master. boleh apply overseas. Degree tak dapat pergi Master InsyaAllah...


Ummi: Bagosla. Balik je dari overseas dah tua. Tak laku. Baru padan muka.


Aku: Ala kalau jodoh tak kemana..


Ummi: Lepas degree kawen la. Lepas tu bawa semua pergi overseas sekali.


Aku: *speechless*



Situasi: Tengok tv rancangan Imam Muda akhir.
Tempat: Depan Tv & Dalam bilik



Ummi: Kak Fatin!!!! Mari sini kejap tengok ni.


Aku pun keluarla dari bilik..


Aku: Tengok apa?


Ummi: Tu...Yang mana satu Fatin nak. Ummi nak pergi masuk meminang. *sambil tunjuk kat    imam2 Muda*

Aku: Apa-apa je la... * masuk bilik balik *


Ummi: Kak Fatin!!!


Aku: Apa? * keluar bilik pulak*


Ummi: Cepatla pilih yang mana satu ni nak. Yang pendek ada yang tinggi pun ada.


Aku: !@##$%%^&**^$#%&^%  *masuk bilik balik*






SEKIAN



Lots Of Luv,
Fatin Aziz...


18 comments :

ANISRAHIM said...

Hehe insyaALlah. Tuhan tetapkan kita berpasang-pasangan, lambat atau cepat, jauh atau dekat, insyaAllah ada :)

fatin aziz said...

insyaAllah :)

red jambu said...

haha.. kalau dah jodoh,tak kemana.. dah tertulis kita kan kawin umo brpa,dgn sape.. ")

fatin aziz said...

nice!!! :)

aqila ramlee said...

hee..ada jodoh x kemana..
cepat atau lambat je kn..
jodoh rahsia Allah..
In Shaa Allah dpt sumai yg boleh bawa ke Syurga.amin

fatin aziz said...

amin :)

Hamia Syafanis said...

Allah dah aturkan yg trbaek utk stiap hamba-Nya! :)

fatin aziz said...

right!!! hehehe :)

Nurul Fathiah said...

tiah doakan yang terbaik..ada jodoh nanti, mesti akan bersatu..nanti jangan lupe jemput.heheheh

fatin aziz said...

terima kasih..amin...of course jemput semua..jgn tak dtg lak..hehe

nadia said...

Nampaknya ummi tu tak sabar nak dapat menantu. InsyaAllah, jodoh tu ada nanti.. hehe

fatin aziz said...

haha..boleh plak mcm tu..InsyaAllah..amin.. :)

Bin Muhammad said...

Baru jer BW blog Jom Kita Berpantun, Tuan punya pun namanya Ummi...Ummi yg sama ke sebab isunya sama jer... pasal jodoh. Sila ke URL ini >>

http://mamasentimental.blogspot.com/2013/02/pantun-kalau-dah-jodoh.html

Cik Tembun said...

heheh,,comel je lah haii mak fatin tuh...

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

win3 said...

seorang ibu wajar jika ingin menjodohkan anak-anaknya, akan tetapi jodoh itu sudah ada suratan dari Allah, tinggal nunggu waktunya saja....

jeri said...

emm.. kalau leh kawin awal.. kalau belajar di U.. cuba cari calon pada semester akhir.. calon masa belajar.. banyak pilihan.. kalau calon tu.. minat kita.. Go On.. la.. KAlau lelaki tu serius dengan adik.. Confirm.. lepas habis belajar.. terus masuk meminang nye.. Mostly kawan2 abang semua macam tu... dia takkn buat kan perempuan tertunggu2x.. :) Good LUCK!

MawardiYunus said...

ahhahahaha selamat ye ngeh2

 
copyright to: FatinAziz's Belog' full design: jiakreatifelt