Wednesday, July 17, 2013

Jangan Takut Untuk Berangan

Assalamualaikum...


This entry very special to girls. Kalau cakap je berangan konfem akan kaitkan dengan perempuan. Sama ada lelaki tak pernah berangan atau nak tunjuk macho, itu aku tak pasti. Bagi sesetengah gadis macam aku ni, eceh gadis konon, memang kuat gile berangan. Perempuan yang dah kawen aku rasa jarang kot berangan. Takde masa nak buat perkara takde faedah tu kan.


"Angan-angan mat jenin"



Orang cakap jangan angan-angan tinggi sangat takut tak sampai nak capai nanti kecewa. For me la kan, personal opinion, ok what berangan tinggi-tinggi. Sebab kadang-kadang kita sedar yang kita takkan mampu capai sesuatu perkara yang luar dari jangkaan kita. But at least, when we had a problem, it bring us out from the problem for a while. Right???



Lagi satu, apa yang kita kecapi sekarang bukan ke dari angan-angan. Ok fine, some people might said that, "I'm not expected these could might be happened". Tapi cuba bayangkan. Perkara pertama yang kita akan buat ialah berangan nakkan sesuatu. Lepas tu bukan ke kita usaha tahap yang melampau nak dapatkan sesuatu yang kita angankan. Then we will decide its really succeed or not! Dont ever decide before you give a try!



Jangan sesekali cakap," woi ko berangan tu apa ha?? tak payah nak berangan la ko. ko takkan capai pun". Ignore the words of others.Dont ever judge that before you give a try. At least a try. Memang Allah tentukan segala-galanya. Tetapi bukan ke Allah akan membantu umatnya yang berusaha?? Dan bukankah kita akan berusaha untuk dapatkan apa yang kita angankan?? 



Sesetengah orang mungkin akan cakap, "berangan la ko ni. Sedarlah diri tu sikit!!". Jangan terkejut bila dia dah sedar, ko yang jauh ketinggalan ditakuk yang lama. Life needs something new. Best ke hidup kalau kita tak cuba benda baru? Dari kecik sampai besar asyik benda yang sama. Tak best kan. JUST TRY!!!


"Jangan asyik berangan je. Cuba dapatkan apa yang ko angankan. Usaha!!"
This is the true friend and this is what we call FRIEND.


Orang kita takut nak berangan tinggi-tinggi sebab takut usaha yang dilakukan takkan mampu mencapai impian kita. Macam yang aku cakap tadi. At least try. Contohnya, kumpulan KRU (paling senang nak nampak). Sebelum ni diorang cumalah penyanyi adik-beradik biasa. Tapi sekarang. Diorang pengarah. Komposer lagu. Penggubah lagu. Pengarah filem animasi. Jangan cakap diorang tak pernah berangan nak buat semua benda ni. Kalau kita tengok diorang dulu, korang expect ke diorang boleh jadi macam ni sekarang? 
"From nothing to everything"


Like what i said, JUST GIVE IT A TRY. At least A try.



p/s: Aku pun berangan jugak. Berangan nak ada BF mcm Edward Cullen. Love story macam Twilight. Berada di tempat Bella. Dan semestinya takkan berlaku. Sekurang-kurangnya release tension bila senyum sorang-sorang kan?




"saya yang menulis"

Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

10 comments :

Nissa Jalaluddin said...

Hahahah..I LOVE CULLEN TOO!=p

adk dayah said...

dyh ske berngn sbb dgn brngn dyh dpt mnulis,mncpta puisi demi kpuasan dri..hehe :)

fatin aziz said...

Nissa Jalaluddin..yes!!ada geng..hehe :)

fatin aziz said...

wah pandai tulis puisi ek??bagos2 keep it up.. :)

Kembara Duniaku said...

wuih ada geng arr.. 1st time tgk twilight truz fall inlob.haha.. fatin berangan tu oke je tapi jgn pulak jadi habbits. x elok,, sket2 tu okey ar :)

~cik atin~ said...

angan angan pemangkin kejayaan :)

fatin aziz said...

Kembara duniaku..geng la kite..haruslah first time tgok in love..ni dah tgok berkali-kali pun still in love lagi..hehe

fatin aziz said...

Cik Atin, agree with you!!! :D

jejari kucing said...

berangan tu percuma je kan? haha

fatin aziz said...

a'a..xyah bayar..hahaha

 
copyright to: FatinAziz's Belog' full design: jiakreatifelt