Sunday, August 25, 2013

Sekali Lagi Topik Jodoh Ummi

Assalamualaikum...


Me: Ni nak pergi mana pulak ni nak iron baju segala bagai.

Ummi: Kawan abah ajak gi open house.

Me: Kawan abah yang mana???

Ummi: Kawan abah yang duduk kat Shah Alam tu. Alaaaa.. yang anak dia belajar doktor gigi kat Mesir tu.

Me: *********perlu ke cakap sampai budak tu belajar apa dan kat mana*******


Aku memang dah tau dah anak kawan abah aku tu belajar kat Mesir. Jadi perlu ke lagi ummi menyebutnya sejuta kali???


Kat dapur pulak..


Me: Ummi, taknak ikut boleh?

Ummi: Pergi tanya abah.

Me: Abah ok je tu..

Ummi: Dah ok takpe la.

Me: Adik pun takyah la pegi. Dok kat umah dengan kak fatin..

Adik: Ehhhh.. Tak boleh.. adik kena pergi. Nak eratkan silaturahim...

Me: Apa kejadah nak eratkan silaturahim pulak ni. Bukan ada kena mengena pun.

Ummi: Takde kena mengena?Nanti ummi bagi ada kena mengena. Nak mintak anak dia yang doktor gigi ni jadi menantu.

Me: !@#$%^&*())(^#@#%

Maklong: Doktor gigi mana pulak?

Ummi: Anak kawan abah dia ada 2 orang teruna. Bongsu tu belajar kat Mesir. Dentistry. Ambik yang doktor la..

Me: *********mula la tu********

Ummi: Elok la tu. Dia ada 2 anak teruna. Ummi ada 2 anak dara. Kak fatin ambik la yang bongsu tu. Doktor gigi ummi suka.

Me:*******bukan ke tengah cakap pasal taknak pergi open house??**************



Balik je open house...



Me: Adik..sini kejap..

Adik: Kenapa??

Me: Dah eratkan silaturahim dah??

Adik: Dah...


Saja nak kenakan..Jom baca lagi..


Me: Tadi anak kawan abah tu ada ke??

Adik: Ada kot. Kembar ke?

Me: Kenapa plak kembar??

Adik: Muka macam sama je dua-dua.

Me: Hensem tak???

Adik:.....................



p/s: Dalam diam gedik jugak..Hahaha..bila jodoh jadi topik bualan ummi


Lots Of Luv,
Fatin Aziz...

20 comments :

RynieNas * KyuRyn said...

bila mak kita dah nak suh kita kawen..camtu la...huhuhu..

fatin aziz said...

owh yeke?? hek3..

Eina Sakinah said...

hehe mak nak suruh kawin cepat lah tu :)

fatin aziz said...

haha..takde maknanye..wajib degree dlm tgn dulu..mak dh letak syarat dah..hehe

missepafazwin said...

untungglaaa mak ayah tolong carikan. hee :)

fatin aziz said...

eh??mna ada..ni gurau2 je..knl pun tak.. :)

weschairs said...

Selagi x kawin selagi tula topik mcm ni àkan keluar he he

fatin aziz said...

setuju..hehe

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

hehehehehe.. klu sy dh pg dh mna taw kan dpt dr gigi 2.. erkk... hahaha

Cik Mun said...

hahaha..dorang xsabar tu nak dapat cucu :P

fatin aziz said...

haha..malu la..eh??? :P

fatin aziz said...

@cik mun..amboi cucu tros..menantu la dulu kalau ye pun.. :P

Yuyu Zaza said...

Salam1M, Jemput join segmen ini thanks :D

Segmen Pencarian 20 Orang Rakan Blogger Oleh Budak Blogspot - 2013
http://www.budakblogspot.com/2013/08/segmen-pencarian-20-orang-rakan-blogger.html

fatin aziz said...

InsyaAllah.. :)

akmaL said...

ada jodoh nti ada la tu kan..pe2 hal blaja dulu ye x :P

fatin aziz said...

haha..itu wajib.. :)

cart kartika said...

hahaha. nice entry, lawak betul. hurm, jodoh kita xtaw kn. hehehe kalau try pun..apa salahnye.. ye dak?? gurau aje..heheh :)

fatin aziz said...

hahaha..try??biar lelaki la yg try dulu..kite pemalu..hikhokhik :P

Izzie said...

haaa. mak dah tak sabar nak dpt menantu la tew..
ehehehe

fatin aziz said...

hahaha..gurau manje je tu.. :P

 
copyright to: FatinAziz's Belog' full design: jiakreatifelt